5 handige Instagram opties om nu toe te passen

Instagram is inmiddels uitgegroeid tot één van de populairste platformen voor “visual storytelling”. Ik hou van ‘storytelling’ en al helemaal op een visuele manier.

Als interieurfotograaf in de Alpen en schrijfster van reisverhalen en reistips over wat er te ontdekken of te doen valt in de Alpen, mag ik natuurlijk niet op Instagram ontbreken.

Regelmatig check ik het internet voor nieuwe tips, of neem ik deel aan een webinar. Ook volg ik uiteraard andere experts op dit gebied.

Voor mij is hiermee de cirkel rond: mijn klanten visueel ondersteunen met sprekende foto’s én adviseren op het gebied van “zichtbaar ondernemen”.

Pas je deze tips al toe?

 

1. Gebruik belangrijke keywords in je naamveld

Wil je nog beter gevonden worden op Instagram? Gebruik dan ook relevante keywords in je naamveld (zoals in het voorbeeld in mijn account #interieurfotografie #alpen). Als iemand op Instagram zoekt op de keywords die in jouw naamveld vermeld staan, dan heb je een grote kans dat je hoog in de zoekresultaten voorkomt. Het naamveld kun je aanpassen bij ‘naam’ via ‘profiel bewerken’.

Keywords in je naamveld 

2. Voeg meerdere hashtags toe aan je Instagram Stories

Wil je het bereik van jouw Stories eenvoudig vergroten? Voeg dan meerdere hashtags toe. Wist je dat je maar liefst tien hashtags per verhaal kunt toevoegen? Maak gebruik van het sticker-icoontje (3e van rechts, bovenin Instagram Stories) of gebruik de tekstfunctie door alleen het #-teken voor het woord te zetten. Het is misschien niet de mooiste oplossing, maar wel effectief. Gelukkig kun je de hashtags verkleinen, zodat ze minder opvallen en je Story niet verpesten.

Hastags in je stories

            

 

3. Hoogtepunten

Wil je niet dat bepaalde stories verdwijnen? Plaats ze dan als hoogtepunten op je Instagram-account. De hoogtepunten/highlights krijgen een prominente plek tussen jouw bio en Instagramfeed en vallen dus goed op. Zo kun je de volgers net wat meer gecategoriseerde informatie bieden en jouw diensten uitlichten om meer traffic te genereren, leads te verzamelen of volgers een enthousiasmeren om een boeking te doen. Wat je doel ook is, hoogtepunten kunnen jouw Instagram-strategie zeker versterken.

Hoogtepunten

4. Beheer de filters

Instagram biedt een mooie selectie aan diverse filters waarmee je jouw foto’s net dat beetje extra kunt geven en het helemaal in jouw stijl kunt posten. Swipe helemaal naar het einde van alle filters en tik op ‘beheren’. Vink de filters die je niet gebruikt uit, of pas de volgorde aan en schuif je favorieten naar voren. Zo ga je efficiënter te werk en hoef je niet steeds door alle filters te swipen om je favoriet te vinden.

Filters

5. Plan je Instagram-posts in

Met diverse tools zoals Hootsuite of Later is het mogelijk om de contentplanning op Instagram binnen no-time te organiseren. Later biedt zelfs een ‘Visual Instagram Planner’ aan om je feed te ordenen via een preview. Oh ja en maak zoveel mogelijk gebruik van het maximum aantal hastags dat je per post kunt gebruiken, nl. 30!

Ps.

Wat vind je van mijn Instagram account en de foto’s die ik post?

https://www.instagram.com/moodsbymonique_mountainmoods/